Dizaina preces — šobrīd perspektīva niša

dizaina piemers

Ja salīdzina šodienu ar laiku pirms desmit un vairāk gadiem, tad jāsaka, ka tagad ir ievērojami attīstījusies tā niša, kurā darbojas nelieli dizaina preču uzņēmumi. Tiek ražotas preces ar augstu pievienoto vērtību, tajās ir roku darbs, oriģināls dizains, nenotiek masu ražošana, tāpēc šādas preces nevar nopirkt katrā lielveikalā, tās jāmeklē dizaina un latvisko ražojumu veikaliņos, gadatirgos vai jāpasūta individuāli mājaslapā, sociālajos tīklos.

Protams, ka aizkulises šāda veida uzņēmējdarbībai nav tās vieglākās, tomēr gala rezultāts pircējiem patīk, kvalitatīvas dizaina lietas, kas izgatavotas tepat Latvijā, tās labprāt pērk. Tā ir iespēja iegūt ne tikai oriģinālu un gaumīgu lietu savā īpašumā, bet arī atbalstīt vietējo ekonomiku.

Sākumā ir hobijs un sapnis

hobijsKad palasa stāstus par to, kā šie dizaina uzņēmumi ir sākuši savu darbību, ka ir tas sākuma dzinulis, tad skaidrs, ka pamatā ir radoša vēlme un ideja, varbūt savs hobijs. Tās bieži vien ir lietas, ko cilvēki jau tāpat darīt, ja arī nepelnītu ar to naudu. Un vienā brīdī ir noķerta tā sajūta, ka šī ideja, darbošanās ir jāpārvērš par biznesu. Ir jāatrod savs klients, jāpilnveido produkts un tas jāpiedāvā vietējiem pircējiem. Ražošanas porcess bieži vien ir vairāk vai mazāk roku darbs, tajā ieguldīta mīlestība un pozitīva enerģija, tāpat nereti produktam ir vēl kāda pievientā vērtība un sociāls vēstījums. Ir gadījumi, kad dizaina niša tiek apvienota ar sociālo uzņēmējdarbību.

Srādājot šajā dizaina preču nišā, uzņēmējam ir jāspēj saglabāt pārskatāmību un unikalitāti, jo cilvēki nevēlas to, kas ir vēl miljonam citu cilvēku. Viņi grib atšķirties, izcelties, būt oriģināli, kas arī ir viens no iemesliem, kāpēc izvēlas pirkt dizaina preces.

Par dizainu gatavi maksāt vairāk

Protams, ka vairumam dizaina preču cenas ir daudz augstākas kā precēm lielveikalā, jo to ražošanas un materiālu izmaksas ir augstākas, jāizmanto roku darbs. Tāpat arī jāstrādā pie produkta māklsinieciskās puses. Bet arī kvalitāte var būt daudz labāka. Protams, ka patērētāji, kuru iztikas iespējas ir zemas, nevar atļauties šādus produktus, bet pircēji, kuru maciņš ļauj izvēlēties, ir gatavi samaksāt vairāk, lai iegūtu preci, kurai ir stāsts, kura ir orģināla, varbūt tas ir kaut kas inovatīvs.

Nelielai daļa šādu dizaina uzņēmumu ir iespēja vienā brīdī pāraugt sevi un kļūt par ražošanas uzņēmumu, kas spējīgs konkurēt arī starptautiski. Tad vairs nepietiek ar darbu savā viesistabā, kur top unikālas rotas vai trauki. Tad jāspēj piesaistīt investīcijas, padarīt ražošanas procesu efektīvāku, pievērsties uzņēmuma pārvaldībai, jātiek galā ar finansēm, varbūt jāņem kredīts atīstībai.

Ceļš nav viegls. Jāpārvar grūtības, varbūt jāveic kredītu apvienošana

(http://www.latvijashipoteka.lv/lv/hipotekarais-kredits/kredits-privatpersonai/16/kreditu-apvienosana), lai izķepurotos no riskantas situācijas. Ir uzņēmumi, kas to  izvēlas, izveido zīmolu, ko iznest arī ārpus Latvijas. Atšķirība, kvalitāte un pievienotā vērtībā — tie ir kritēriji, kas kļūst arvien svarīgāki mūsdienu patērētājam. Lētāk — tas virs nav pats galvenais mērķis.